Sunday 24 November 2013

Belum Selesai

Kerjaku masih belum selesai
Waktu yang ada umpama menyekat jalannya.

Sering sahaja aku terluka
Dalam selumbar yang tersengaja
Aku jatuh tertiarap
Dan bangun semula
Dengan kelahiran yang baru
Dalam sejuta kekuatan

Masa umpama roda
Ia berputar
Aku harap ia berhenti
Namun
Hentinya ia
Sama dengan hentinya denyut nadiku

Biarlah aku berletih pada dunia ini
Aku mengharapkan rehat di alam sana
Sungguhpun sukar
Inilah sunnah perjalanan
Tidak akan mundur
Selagi nyawa belum berterabur

Aku
Tidak akan mengeluh
Sebagai hamba Tuhan
Letihnya sering terubat
Namun
Aku letih dengan karenah manusia
Dia mengerti bila hatiku luka
Ubatnya tidak akan pernah sampai
Kerana dia bukanlah semulia Tuhan.

Cintaku
Agar akan datang
Aku semangat dengan citra
Katarsisnya membuahkan ceria
Galang ini bukanlah kegembiraan
Namun
Cukuplah aku tenang
Dulu
Kini
Akan datang
bersamanya

No comments:

Post a Comment