Thursday 12 December 2013

TERIMA KASIH MAMA

"Eh, beberapa hari sahaja lagi, aku berusia 24 tahun"

Telah diri saya pada pagi ini. Tiba-tiba tersedar bahawa 23 tahun dahulu Mama bertarung nyawa untuk melahirkan saya. Sebelum melahirkan saya, Mama 3 kali keguguran, dan saat paling mengecewakan adalah apabila sudah 7 bulan mengandung, tiba-tiba sahaja bayi yang dikandung hilang lesap entah ke mana, yang ditinggalkan hanyalah uri sahaja. Mama redha, mungkin sudah rezeki yang tertulis, hanya 3 orang sahaja anak yang Allah kurniakan. Namun, alangkah bahagianya Mama, apabila pada Oktober 1989 mama disahkan mengandung sekali lagi. Mulai saat itu, Mama mula memperlahankan gerak kerja, tidak lagi lasak, tidak lagi melatih bola jaring untuk pelajar sekolahnya. Alhamdulillah, tiba jua tarikh 2 Julai 1990 bersamaan 8 Zulhijjah 1410, saya dilahirkan. Mengambil sempena perayaan Aidil Adha yang bakal tiba, maka Mama abadikan perkataan Adha di hujung nama saya.

Terima kasih Mama atas pengorbanan, dan jasa yang telah Mama taburkan. 

Abang sayang Mama selamanya. 

No comments:

Post a Comment