Monday 9 December 2013

Sahabat Yang Lupa

Tentu sekali aku tidak lupa padamu.
Aku tidak lupa bukan kerana aku mahu,
namun,
kerana aku tidak mampu melupakanmu.

Aku mengingatimu dalam 1000 perkara,
yang setiap satunya kita pernah soroti bersama.

Bagaimana aku akan lupa?
Sedangkan teras hidupku terbina bersamamu.

Bagaimana aku akan lupa?
Sedangkan aku cicip kemanisan ini keranamu.

Aku tidak lupa,
namun,
kau mungkin lupa.

Kau lupa aku mengikutimu ke daerah asing itu,
sedangkan aku meninggalkan hak persenangan yang aku miliki.

Kau lupa aku mengosongkan poketku,
sedangkan aku boleh membiarkan dikau kebuluran sendiri.

Kau lupa aku setia bersamamu,
saat dunia berpaling daripada mempercayaimu.

Kau lupa aku yang terakhir meninggalkanmu,
setelah air mata ini kering merayu HARGAILAH AKU.

Siapa aku di hatimu?
Benarlah aku tiada di hatimu.

No comments:

Post a Comment