Tuesday 18 March 2014

Selamat Tinggal BIPG

Buat apalah saya memilih hidup yang susah, sedangkan saya ada ruang untuk hidup dalam keadaan senang tanpa tekanan.

Sudahlah saya bina page itu hanya untuk menyenangkan orang, tanpa meminta bayaran walau satu sen. Boleh pula dimarahi saya ini. Lucunya manusia. Sudahlah mendapat dengan percuma, jika ada silap, hendak dimarah pula. Lainlah sekiranya khidmat saya ini berbayar, tentu sekali marah itu perlu. Namun, kerana saya sukarela, sepatutnya mereka tahu bersyukur.

Oleh yang demikian, saya memilih jalan ini. Jalan untuk terus hidup tanpa tekanan, tanpa perlu melayan karenah manusia berhati durja. Wajah-wajah mereka benar-benar merupakan watak kamus tak berperikemanusiaan. Moga Allah, taburkan dalam hati mereka benih kesedaran, bahawa setelah banyak kami menabur budi, terkadang silap memberi, habis yang baik dibakar api, yang buruk juga disimpan subur di dalam hati.

Jika berterusan begini sikap para warga pendidik, maka benarlah, kesilapan pendidikan Malaysia bukanlah pada kurikulum, bukan juga pada politik, namun pada guru yang masih terpuruk bawah tempurung. Tidak mahu berfikir.

Selamat tinggal Berita Institut Pendidikan Guru.

Sampai jumpa lagi.

No comments:

Post a Comment