Tuesday 18 March 2014

Sekuntum Hari Yang Bernama Rindu

Wahai sekuntum hati yang bernama rindu,
Dikau memberi aku sejambak wajah,
Wajah-wajah yang aku rindu
Wajah-wajah yang aku tangisi
Wajah-wajah yang aku cintai
Wajah-wajah yang sunyi dan sepi.

Sekuntum hati yang bernama rindu,
Terpercik dari alur cinta yang tak bertepi,
Menongkah onak dan ranjau
Menerjah muara mimpi.

Kalian merupakan sampan dan kolek,
Tempat aku bersinggah dan dibawa arus
Teroleng-oleng disanggah badai,
Terhempas jatuh
Terpulas layu
Tersadai di pulau tanpa nama.

Ya
Sekuntum hati yang bernama rindu
Takkan dimengerti
Kerana aku rahsiakan begini
Secangkir rahsia dalam lautan cinta
Takkan mampu memadamkan ingatan
Yang kita pernah cipta bersama

Biarkan aku lupa
Pada sekuntum hati yang bernama rindu.





No comments:

Post a Comment